Érintőképernyő és interfész
A 3,5 colos folyadékkristályos (320x480 pixel, 160 ppi) érintőképernyő kiváló minőségű, karcálló üveggel van borítva, amit kifejezetten ujjal való használathoz terveztek. Mivel a kijelző kapacitív érintőképernyő, nincs szükség érintőceruzára sem. A bőrrel való közvetlen kapcsolat azonban szükséges, kesztyűt le kell venni az érintőképernyő használata előtt, amennyiben az nem vezeti az áramot.
A felhasználói felület különböző vizuális effektekkel rendelkezik, vízszintes csúsztatással lehet elérni az egyes almenüket bal és jobb oldalon, függőleges csúsztatással a rendszermenüket alul (pl. kedvencek, billentyűzet), és az olyan menüket widgeteket, amelyek képesek megfordulni és hátoldalukon különböző beállításokat érhetünk el.
A képernyő három szenzorra reagál; egy közelségi szenzorra ami lekapcsolja a képernyőt amikor a telefont fülhöz emelik, hogy energiát spóroljon és hogy megelőzze a nem szándékos bevitelt ami a használó füle vagy arca miatt történhet, egy környezeti fényt mérő szenzorra, ami a kijelző fényerejét változtatja szintén az energiatakarékosság miatt, és egy három tengelyű gyorsulás mérőre, ami érzékeli a telefon helyzetét és annak megfelelően állítja a képet. Kép böngészést, web böngészést és zene lejátszást támogatja, mind álló és jobbra vagy balra döntött szélesvásznú irányban is, miközben videót csak szélesvásznú üzemmódban tud lejátszani.
Az elején egyetlen gomb van a "home" (haza), ami a képernyő alatt található, hozza elő a főmenüt. Az almenük az érintőképernyőn keresztül érhetőek el. Az iPhone kihasználja a teljes képernyőt, tartalom specifikus almenükkel, amelyek az adott oldal alján vagy tetején találhatók, néha pedig a telefon helyzetétől függ. Részletes képernyőn megtalálható az "Vissza" (Back) gombnak megfelelő gomb, amivel egy menüvel feljebb lehet lépni.
Az iPhone-nak három valódi gombja van az oldalán: felkel/alszik, hangerő le/fel, és a csörgést ki/be kapcsoló gombok. Minden más multimédiás és telefon funkció az érintőképernyőn keresztül érhető el.
A készülék felülete megengedi, hogy a felhasználó le vagy fel mozgassa a tartalmat, amennyiben az ujjal "megragad" mozgást végzünk, egészen úgy, mint mikor valaki szabadon forgatja vagy csúsztatja a kártyalapokat az asztalon egy ujjal. Hasonlóan, egy hosszú lista görgetése a menüben úgy működik, mint ha a lista egy készüléken kívüli kerékre lenne rögzítve: a kereket meg lehet forgatni a kijelzőn keresztül lentről felfele és vice-versa. Mindegyik esetben, a tárgy követi az ujj mozgását, finoman lassítva azt mintha súrlódna valamihez. Ilyen módon a felület egy 3D-s, valóban létező tárgy illúzióját adja.
A kép album és weboldal nagyítása jó példák a többszörös érintésérzékenységre. Nagyítani, kicsinyíteni lehet két ujj képernyőre való helyezésével úgy hogy közelítjük vagy távolítjuk őket egymástól, mintha nyújtanák vagy összenyomnák a képet. Ahogy alapvetően elvárható egy többszörösen érintésérzékeny kijelzőtől, a két ujj nem kötelező, hogy egyazon kezünkről legyen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése